NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة واقعية الصراع من أجل العيش ـ حتي الجزء الثامن31/5/2024

  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و BASM17 اسطورة القصص
اهلا بيكم اعرفكم بنفسي انا مازن دكتور صيدلي
عندي 26 سنة طولي 185 وزني 75 رياضي درجة اولي ولاعب بوكس سابق
/جدي :الحج محمد عنده 64سنه طوله 187 وزنه 79 مش رياضي بس مفيش كرش/ امي:مرام٤٤سنه طولها 178 وزنها 82 حاجه كدا بالنسبالي ملكة قلبي وحياتي وخصوصا اني الكبير وابويا ميت فابالنسبالها اكتر من ابن
اخويا مصطفي:عنده١٦سنه طوله 181 وزنه 86 هوا يعتبر اتخن واحد فينا بسبب انو مش مهتم بصحته بس دمه خفيف
اختي:مريم 18 سنه طولها 175 وزنها 71 يعتبر حته كرفايه / لسا هتعرف بقيت الشخصيات مع الاحداث
بيبدأ اليوم علي صوت امي وهيا بتصحيني
امي:مازن قوم مازن قوم يحبيبي الساعة ٨
انا :سبيني يماما عاوز انام شويه
امي :قوم يحبيبي يبابا قوم يقلبي
بفتح عيني لقيت بدر منور قدامي
انا:صباح الفل والجمال والصحة الحلوة انا اشوف الجمال دا مرة واحدة براحه علي قلبي يعسل
امي بكسوف :بس يا مازن قوم بقي بتكسف
انا: لا انا لازم اعاكس ودا حقي
امي: قوم يدكتور انا حضرتلك الفطار علشان فيه مشواير هنعملها مع بعض
انا :مش هعمل حاجه غير لما افطر من ايدك واشرب القهوة بتاعتي من ايدك العسل دي بس ياريت متحطيش سكر علشان بجز انتي حطي صباعك بس وهيا هتبقي عسل
امي :خلاص بقي كفايا علشان انت بتحرك مشاعر جوايا
زبي وقف وبقي جديده
انا: اعاكس براحتي وبعدين فين المشاعر اللي بتتحرك دي دا حتي مفيش بوسه
امي بضحك :ايوا المشاعر متحركش حتي بص دا
وبتشاور علي زبي
انا: لا دا بيصبح عليكي 😂😂مش اكتر يلا تعالي نفطر علشان انا جعان وهموت من الجوع
امي :لا بعد الشر يقلبي انت عارف انت بالنسبالي اي يدكتور دا انت عملت معايا اللي معملوش ابوك وقفت معايا راجل اسد من وانت صغير ولسا لحد دلوقتي
انا:مكفايا دكتور دي عاوزك تدلعيني يمارو مش عاوزك تناديني دكتور تاني وبعدين اللي عملته دا اقل حاجه وبكرا الايام هتثبتلك
امي: طيب ياميزو وانا متأكدة انك هتعمل اكتر من كدا يبن جدك
انا: مخلاص بقي كفايا عاوز افطر 😂😂😂
امي : عيل فقري بس عسل 😂😂
انا: ايوا فقري بس خدي بالك هنكمل كلمنا في العربية لما ننزل
امي: ماشي يااسدي
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي عقبال ما تجهز الفطار وقعدنا نفطر انا وهيا في جو رومانسي جدا انا:بتعيطي ليه دلوقتي
امي: بتفكرني بحنيه ابوك مسيبتش فيه حاجه 😭انا:هتفولي عليا يمارو عاوزاني اموت
امي:لا ينور عيني أن ش**** انا وانت لا
انا: بعد الشر عليكي يمرمر كفايه نكد بقي وخدي الحته دي من ايدي
انا: وانا بضحك بتفكريني بيا وانتي بتاكلي نفس الطريقة في اكل الفطير لازم الحوس بوقي ووشي معاه 😂😂😂
امي: انتا طالعلي يقلب مرام
انا:اول مرة تقوليلي يقلب مرام
امي:انت مش قلب بس لا دا انت كل حاجة جوايا
انا: طيب علشان الكلمتين دول انا عاملك مفاجأة النهاردة
امي: اي هيا
انا: متبقاش مفاجأة يمارو قومي اعملي القهوة عقبال ما اخطط لليوم
امي :من عيني يقلبي
انا: نور عيوني وعشقي بعشقها يناس 😍
امي:كفايه بقي كدا علشان انا مش حمل كلامك
انا:ماشي يقطتي 😉
هيا دخلت المطبخ تعمل القهوة وانا كنت فكرت هعمل اي نخلص المشاوير بتاعتها الاول وبعدها اعملها المفاجأة ،لقيتها دخلت عليا بالقهوة
انا: عارفه بحب قهوتك ليه يقمر
امي:ليه يامزون
انا:علشان بتبقي حلوة زيك وطعمها عسل زيك وجميله زيك يقلب القلب
امي:خرابي علي كلامك الحلو دايما بتخلي قلبي يعبي كلام منك 😍😍😍😍
انا:دا نص الكلام اللي في قلبي انا عمري ما هزهق من اني اقولك كلام حلو يعسل
امي: قلبي 😍😍😍
انا :اشربي القهوة وانا هشرب معاكي اهو
تشربي سيجارة
امي:لا يسافل 😉
انا:طيب يمرام قلبي ،وولعت السيجارة وانا بتأمل فيها وازاي انا شبها كدا ،قطع الصمت مصطفي اخويا الصغير :صباح الخير يبابا صباح الخير يماما
انا:صباح الخير يادرش وراك اي النهاردة
هوا:عندي درس كيمياء وهخرج مع صحابي
انا:طيب عاوز كام يعني
هوا:الدرس ١٠٠/ومصروفي ٥٠
انا:طيب هات المحفظة بتاعتي من جوا
هوا:حاضر يابابا
راح جابها وجه:اهي يبابا
انا:خد يعم دول ٣٥٠ روق علي نفسك واعزم صحابك وهحولك ٣٠٠ علي حسابك احتياطي
هوا:قلبي يبابا اموووه
انا:علي اي يحبيبي انا عاوزك احسن واحد واهم حاجه تطلع اللي انت عاوزو بس شد حيلك وذاكر وهات مجموعة كويس الترم دا بس اوعدني وانا هجيبلك حاجه نفسك فيها
هوا:عنيا يبابا اوعدك اني هجيب مجموعة كويس
بس هتجبلي ايه
انا:متبقاش مفاجأة يقلبي روح يلا افطر وشوف هتعمل اي وانا هنزل دلوقتي انا ومارو
هوا: ماشي يبابي عاوز حاجه
انا:لا يقلب بابا
ومشي مصطفي
ودخلت مريم
انا:صباح الخير علي قلبي والصغنن بتاعي
مريم:صباح الخير يبابا
انا:وراكي ايه النهارده وهتعملي ايه
مريم:رايحه الجامعه هروح بعدها الكوافير علشان اعمل شعري
انا:عاوزة كام
مريم: معرفش و**** يبابا
انا: الشعر بي ٢٠٠٠ غير أنها اكيد هتعمل حاجه غير الجامعه يعني سكه ٥٠٠٠ /٦٠٠٠ طيب خدي الفين اهم و٤٠٠٠ اتحولو علي حسابك علشان متمشيش بكاش كتير
مريم: تسلم يبابي ميحرمنيش منك امواااه
انا:يلا شوفي هتعملي اي سلام يقلبي
ومشيت
انا:هنعمل اي يمارو عاوزة تعملي اي
امي:عاوزة اروح المول اجيب ليك هدوم ونشتري شويه حاجات ليك وليا بس انت اللي هتنقيلي لبسي يمزون
انا:عنيا طيب تعالي بس الاول قبل. ما نروح المول اوديكي محل الدهب
امي :ليه يعني
انا:شكلك نسيتي يهانم بس انا عمري ما انسي
النهاردة عيد ميلادك
امي: اه محدش افتكر غيرك انت يقلبي حتي انا نسيت عيد ميلادي
انا:خليكي ناسيه علشان انا عاوز احتفالي بعيد ميلادك يبقي بتاعي انا بس مش حد تاني
ولا حتي مريم ومصطفى النهاردة انا وانتي وبس
امي :ماشي يحبيبي
انا:قومي البسي يلا وانا هلبس
وقومت لبست قميص اسود وبنطلون بلو بلاك وكوتشي اسود يعني كاجوال مش فورمل
وجهزت ورشيت البرفيوم بتاعي كان الترا ميل
ولقيتها مطقمه معايا ونزلنا روحنا محل الدهب جبت لها سلسلة وهيا اختارت اسمي عليها وبعدها روحنا المول وهناك كان قمه الرومانسيه هيا مسكت في ايدي زي المتجوزين ودخلت معايا تنقيلي لبس وبالفعل جبت اللبس وبعدين رحت معاها اخترت لها لبس وكان تحفه وبعدها روحنا
اسبيرسو ليب (مش مقاطعة) شربنا كوفي وبعدها اتمشينا في المول دخلت مزايا جبت لها برفيوم وبعدها طلعنا علي العربية علشان نروح نتغدا
واتحركت علي المطعم اللي بتحبه كلنا فيه وطبعا هيا في قمه الأنبساط وتحس انها طف لة
وكالنا وبعدها قعدت الف بالعربيه معاها وتشغل اغاني وكانت أول مرة اشوف الفرحة في عينيها
وبعدها ركنت العربية علي جمب علشان نتكلم
امي:انا حقيقي اول مره انبسط كدا **** يخليك ليا يقلب قلبي مش عارفه اقولك اي من كتر ما انا مبسوطة
انا:اوعدك طول ما انا موجود هعملك اللي نفسك فيه انتي اهم حاجة عندي يمرام
امي:❤️❤️❤️❤️بجد انا عيوني بتطلع قلوب ليك انا حاسه انك مش ابني لا انت جوزي
انا:هوا انا اطول ابقي جوز القمر دا 😍😉
امي:بصت بكسوف(متكسفنيش بقي يمازن
انا:طلاما قولتلي مازن يبقي مبسوطة 😉
امي: دا انت حافظني
انا:عيب دا انا بابا بقولك اي اي رأيك نحلي
امي: ماشي هنجيب اي
انا:هتشوفي
ورحت جيبت تورتة عيد ميلادها اللي كنت موصي عليها من قبل ما ننزل
انا:هناكلها لما نروح علشان ديه متنفعش غير في البيت تحبي نعمل اي دلوقتي
امي: تعالي نروح
انا: مش عاوزة حاجة أو نفسك في حاجة
امي: لا يا مزون ميحرمنيش منك
انا:طيب يمرمر
وروحنا وطول الطريق عمال بعاكس فيها
وطلعنا البيت وهيا طبعا اتفأجت بي التورتة لأنها معمول عليها صورتي انا وهيا مع بعض بس
امي:**** حلوة اوي تعيش وتجيب
انا: هوا انا ليا مين غيرك يلا نأكلها بقي
امي:طيب والولاد
انا:لا متقلقيش انا جايب واحدة تانية ليهم
امي:طول عمرك بتفكر فينا قبل نفسك حتي
انا: هوا انا لو مش هفكر غير فيكو هفكر في مين
كلي كلي بس علشان انا محضر فيلم رومانسي ليا وليكي نتفرج عليه قبل ما ننام
امي:ماشي يمزون
وكلنا التورتة وبعدها شغلنا الفيلم واتفرجنا عليه كانو جم كانت الساعة ١٠ هما اتعشو
امي: داخله انام كفايه كدا بقولك اي يمزون متيجي تنام معايا
انا: مش هينفع
امي: لا قوم بقي تعالي يلا عاوزك في كلمتين
روحت داخل معاها
انا:عاوزاني في اي يمرام
امي:عاوزه انام في حضنك كما جميلك للآخر بقي
انا:عنيا 🤩🤩وخدتها في حضني وانا بفكر اي سر حبنا لبعض للدرجة دي وفي عز ما انا بفكر غلبني النوم ...._________الي إلقاء في الجزء الثاني

الجزء الثاني

صحيت من النوم
علي صوت عشقي الاول والاخير امي:مزون مازن قوم يحبيبي يلا علشان الشغل
انا:صباح الخير يا احلي ميرو في الدنيا يمرام قلبي امي:يخربيت كلام امك شاعر يخواتي
انا:وحياتك شاعر وولهان وحبيب وكل حاجة انت نفسك فيها 🤩
امي:ما انا عارفه كدا ياراجلي قوم بقي علشان تفطر
انا:عنيا يروح قلبي
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي وطلعت لقيت امي جهزت الفطار وقعدت انا علي الكرسي اللي في النص
انا:صباح الخير يحبايبي
هما:صباح النور
انا:عندك اي يمصطفي النهاردة
مصطفي:عندي درس فيزياء وبعدها هرجع
انا:يعني عاوز كام من الاخر
مصطفي:اللي تجيبه يبابا كله منك حلو
انا:انت احلي يحبيبي وانتي يمريم عندك اي النهاردة
مريم:عندي سكشن وهرجع البيت
انا:طيب اصبري اوصلك الجامعة وبعدين ابقي ارجع علي الصيدله
مريم:متحرمش منك يابابا
انا:هنقعد نتكلم كتير كدا يلا ناكل علشان ننزل
وفطرنا
ولبست فورمال بدلة
انا:عاوزة حاجة يمرام
امي:لا يحبيبي عاوزة سلامتك
انا:باي يقلبي
ونزلنا انا ومريم
دورت العربية وروحنا الجامعة
ولقيت بطل داخل عليا
امل:انتا مازن صح
انا:اه صح انتي تبقي مين
امل:انا امل صاحبة مريم
انا:اتشرفت بيكي
امل:بت يمريم الواد اخوكي طلع مز
انا:ال يعني انا مش سامع
امل:انا قاصدة اخليك تسمع يمز
انا:عاوزين حاجة يبنات
مريم:لا يبابا
انا:مع السلامه يمريومه خدي بالك من نفسك اول ما تخلصي كلميني
مريم:اوك يبابا
وسيبتها ومشيت رجعت علي الصيدلية
روحت دخلت المخزن عملت فرز للأدوية
ولقيت نقص في الأدوية الجداول
انا:احا ازاي كدا يااحمد تعالي بسرعه
احمد:خير يا دكتور في اي
انا:خير اي يا بيه هيجي منين الخير وفيه أدوية جدول متباعه من غير روشتة تقدر تقولي مين اللي اتبعلهم دول
احمد:دول ناس حبايبي
انا:بطل يعلق انت يتبعهم سوق سوداء عارف يااحمد لو لقيت نوع ناقص تاني من الجدول اقسم لك انو هيبقي اخر يوم ليك معايا
احمد:ليه يدكتور كدا ما انت عارف الدنيا عامله معايا اي
انا:عارف بس اطلب زيادة وانا وآلله مش هرفض انا عارف حالة والدتك بس مش تعالجها من فلوس حرام يااحمد كدا مش هتخف وعلفكرة خد الدواء بتاعها من غير فلوس يااحمد **** يشفهالك بس اياك تمد ايدك تاني علي الجدول
احمد:انا مش عارف اقولك اي يدكتور حاضر مش همد ايدي تاني أنا آسف
انا:عاوز زيادة
احمد: الصراحه اه يدكتور
انا:عنيا يعم عاوز كام ٢٠٠٠ حلو زيادة
احمد:مش عارف اقولك اي يدكتور
انا:عيب يااحمد انت زيي مصطفي
احمد:شكرا يدكتور
انا:انا هخش المكتب دلوقتي اعمل الحسابات والحاجات اللي نقصانا علشان اطلبها
احمد: ماشي يدكتور
وانا دخلت المكتب عملت الطالبيات والحسابات وطلعت بعد ساعتين وانا معايا الظرف فيه الزيادة
انا:عاوز حاجه يااحمد
احمد:لا يدكتور عاوز سلامتك
انا:خد دول الألفين الزيادة اهم
احمد:مش عارف اقولك اي يدكتور
انا:متقولش حاجه اهم حاجة الحاجة تقوم بالسلامه
وسيبتو وروحت لجدي
جدي:ازيك يبن الكلب عامل اي
انا: الحمد**** يابا كويس وانت
جدي:طول عمرك بتحب تقولي يابا وانا بحس انك ابني مش حفيدي خصوصا انك شبهي اوي
انا:هوا انا اطول ابقي شبه القمر
جدي:بس ياض يمازن بقولك اي
انا:قول يابا
جدي:انا عاوز انزل الصيدلية مخنوق من البيت
انا:وانا فديك الساعة لما تقول حاجة علم وينفذ اقعد في الصيدليه في اي وقت انت حبه
جدي:ابني حبيبي
انا: حبيبي يابا فطرت ولا لسا
جدي:من بدري يابني وخدت الدواء كمان
انا:اهم حاجة عندي صحتك بالدنيا كلها
جدي:بطل بكش ياض المهم انا عارف نظام الشغل كويس متنساش اني صيدلي برضو
انا:عارف يزميلي
جدي:اي ياض بتكلم واحد صاحبك 😂😂
انا:اكتر من صاحب المهم المفتاح اهو اسيبك انا علشان اروح الجيم
جدي:ماشي يمزون سلام ينور عيني
انا:سلام يابا
ونزلت من عنده وروحت علي الجيم اتمرنت
ورجعت استحميت
طلعت نص جسمي اللي فوق باين
امي:يخربيت ام عضلاتك وحش خمسه في عنيا
انا:بتحسدي وبتخمسي في وشك في نفس الوقت 😂😂
امي:اه يخويا وابخرك كمان يا راجلي
انا:طيب عاوز كوباية القهوة بتاعتك كدا علشان انا وحشتني
امي:عنيا ينور قلبي خش البس علشان كمان شويه هغتصبك
انا:لا ياما انا البس احسنلي
ودخلت لبست ترينج بتاعي وصرحت شعري ورشيت برفيوم وطلعت
امي:هموت واعرف اي البرفيوم بتاعتك دي بتشدني ليك بطريقة غريبة
انا:هه دا انا يماما طبيعي تحبي البرفيوم بتاعتي
امي:طيب يخويا قهوتك اهي
انا:متحرمش هتعمل غداء اي النهاردة
امي:هعمل بانية ومكرونة
انا:ماشي بس تعالي اقعدي جمبي
امي: حاضر يسيدي
وجت قعدت جمبي وانا خدتها في حضني
انا:انتي متعرفيش انا بحبك قد اي انا بتنفسك مش بحبك انتي بالنسبالي مش قلبي لا انتي اللي معاكي مفتاحه والباسورد وانا حقيقي مش بحبك بس انا بعشقك
امي:كل الكلام دا ليا انا بروحي يمازن ❤️
انا:انا لو قعدت اتكلم فيكي مش هخلص تاني حاجه انا عاوز أحسك بتحبيني بجد مش حب عادي لا حب العمر دا ليكي انتي
امي:خلاص بقي كفايا علشان انا بموت من كلامك دا
انا:بعد الشر أن شاء**** عدوينك والي يكرهوكي
امي:قلبي ❤️
انا:هتنسيني اهم حاجة اي رأيك الولاد يخلصو امتحانات وتنزل مصيف أو نسافر
امي: اوكي وانا موافقة بس عاوزة اعرف هتعمل ليهم مفاجاه اي النجاح
انا:بصي يقلبي مصطفي عاوز لاب هجبلو لاب
مريم عاوزة موبايل هجيبهولها
امي:**** يخليك لينا
انا: مينفعش اشوفهم نفسهم في حاجة ومجبهاش
امي:قلب قلبي ❤️
انا: بقولك اي عارفه انا نفسي في اي
امي: اي
انا:اخدك ونهرب ونعيش انا وانتي وبس
امي:امال الولاد
انا:هما مهمين اه بس انا بحبك انتي
امي:بحبك ❤️
انا:وانا بعشقك
امي:بقولك اي كفايا كدا علشان انا كمان شويه وهقوم اتحرش بيك
انا:لا احنا مش قدك يوحش في التحرش بس في حاجات تانية اكبر 😉
امي:ماشي يخويا 😂
انا:متقومي تعملي الغداء علشان انا خلاص مش قادر
امي:ماشي يمزون
وقامت عملت الغداء وكان حوار
انا:تسلم ايدك بجد
امي:بالهنا علي قلبك بروحي ❤️
انا:قلب قلبي ❤️ بقولك اي انا نازل شوية كدا وهرجع
امي:براحتك يقلبي
وخلصت اكل
انا:الو يا حسام يعلق
حسام: ازيك يسطا عامل اي
انا: مش ظاهر يخول
حسام:معلش يسطا مشغول
انا:بقولك اي تعالي افشخ دومنه
حسام:ماشي يعم
ونزلت قابلته
انا:العلق اللي واحشني
حسام:قلب العلق 😂 😂
انا:تعال دا انا هفشخك دومنه
حسام:دا انا اللي هنفخك
انا:كل مرة بتقول كدا وبتشيل
حسام:حصل 😂 😂 🙂
ولعبنا ماتشين
حسام:يوووه انت كل مرة بتقرص علي الزهر
انا:احا زهر اي ياض احنا بتلعب دومنه مش طاولة
علي العموم يابو تسعه يابو تسعه 😂😂
حسام:خلاص يعم بقولك اي يسطا انا هحاسب وامشي علشان عاملين يزنوو في البيت
انا:البيت برضو يعلق ماشي يحس عاوز حاجه انا ماشي انا كمان ورجعت البيت قعدت اسوشيال شويه لحد ما زهقت
امي:تشرب حاجه يحبيبي
انا:لا يقلبي انا بشرب سجاير اهو
امي:طيب انا عاوزة اتكلم معاك
انا:اقعدي تعالي انا سامعك
امي: الصراحه يامازن انا بقيت بحس انك مش ابني بقيت بحس انا حبيبي ابويا وكل حاجة حلوة في حياتي فا انا هحكليك اي حاجه واخد رأيك
انا:وانتي اكتر انتي عارفه لولا أنك امي كنت اتتجوزتك وانا يستي موافق
امي:بطل بكش ماشي يقلبي تصبح علي خير
انا:وانتي من أهله
وقفلت الاب وعنيا بتقفل وروحت نايم
___________________اللقاء في الجزء الثالث
اول مرة اعرف انك بتعرف تكتب الصراحه تاخد 10من10 ونجمه كمان
 
  • حبيته
  • أتفق
التفاعلات: البلبل الصداح و Mo7amme3d
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و AlSáíf
فيها محارم م نوع اي
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و Mo7amme3d
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح
اهلا بيكم اعرفكم بنفسي انا مازن دكتور صيدلي
عندي 26 سنة طولي 185 وزني 75 رياضي درجة اولي ولاعب بوكس سابق
/جدي :الحج محمد عنده 64سنه طوله 187 وزنه 79 مش رياضي بس مفيش كرش/ امي:مرام٤٤سنه طولها 178 وزنها 82 حاجه كدا بالنسبالي ملكة قلبي وحياتي وخصوصا اني الكبير وابويا ميت فابالنسبالها اكتر من ابن
اخويا مصطفي:عنده١٦سنه طوله 181 وزنه 86 هوا يعتبر اتخن واحد فينا بسبب انو مش مهتم بصحته بس دمه خفيف
اختي:مريم 18 سنه طولها 175 وزنها 71 يعتبر حته كرفايه / لسا هتعرف بقيت الشخصيات مع الاحداث
بيبدأ اليوم علي صوت امي وهيا بتصحيني
امي:مازن قوم مازن قوم يحبيبي الساعة ٨
انا :سبيني يماما عاوز انام شويه
امي :قوم يحبيبي يبابا قوم يقلبي
بفتح عيني لقيت بدر منور قدامي
انا:صباح الفل والجمال والصحة الحلوة انا اشوف الجمال دا مرة واحدة براحه علي قلبي يعسل
امي بكسوف :بس يا مازن قوم بقي بتكسف
انا: لا انا لازم اعاكس ودا حقي
امي: قوم يدكتور انا حضرتلك الفطار علشان فيه مشواير هنعملها مع بعض
انا :مش هعمل حاجه غير لما افطر من ايدك واشرب القهوة بتاعتي من ايدك العسل دي بس ياريت متحطيش سكر علشان بجز انتي حطي صباعك بس وهيا هتبقي عسل
امي :خلاص بقي كفايا علشان انت بتحرك مشاعر جوايا
زبي وقف وبقي جديده
انا: اعاكس براحتي وبعدين فين المشاعر اللي بتتحرك دي دا حتي مفيش بوسه
امي بضحك :ايوا المشاعر متحركش حتي بص دا
وبتشاور علي زبي
انا: لا دا بيصبح عليكي 😂😂مش اكتر يلا تعالي نفطر علشان انا جعان وهموت من الجوع
امي :لا بعد الشر يقلبي انت عارف انت بالنسبالي اي يدكتور دا انت عملت معايا اللي معملوش ابوك وقفت معايا راجل اسد من وانت صغير ولسا لحد دلوقتي
انا:مكفايا دكتور دي عاوزك تدلعيني يمارو مش عاوزك تناديني دكتور تاني وبعدين اللي عملته دا اقل حاجه وبكرا الايام هتثبتلك
امي: طيب ياميزو وانا متأكدة انك هتعمل اكتر من كدا يبن جدك
انا: مخلاص بقي كفايا عاوز افطر 😂😂😂
امي : عيل فقري بس عسل 😂😂
انا: ايوا فقري بس خدي بالك هنكمل كلمنا في العربية لما ننزل
امي: ماشي يااسدي
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي عقبال ما تجهز الفطار وقعدنا نفطر انا وهيا في جو رومانسي جدا انا:بتعيطي ليه دلوقتي
امي: بتفكرني بحنيه ابوك مسيبتش فيه حاجه 😭انا:هتفولي عليا يمارو عاوزاني اموت
امي:لا ينور عيني أن ش**** انا وانت لا
انا: بعد الشر عليكي يمرمر كفايه نكد بقي وخدي الحته دي من ايدي
انا: وانا بضحك بتفكريني بيا وانتي بتاكلي نفس الطريقة في اكل الفطير لازم الحوس بوقي ووشي معاه 😂😂😂
امي: انتا طالعلي يقلب مرام
انا:اول مرة تقوليلي يقلب مرام
امي:انت مش قلب بس لا دا انت كل حاجة جوايا
انا: طيب علشان الكلمتين دول انا عاملك مفاجأة النهاردة
امي: اي هيا
انا: متبقاش مفاجأة يمارو قومي اعملي القهوة عقبال ما اخطط لليوم
امي :من عيني يقلبي
انا: نور عيوني وعشقي بعشقها يناس 😍
امي:كفايه بقي كدا علشان انا مش حمل كلامك
انا:ماشي يقطتي 😉
هيا دخلت المطبخ تعمل القهوة وانا كنت فكرت هعمل اي نخلص المشاوير بتاعتها الاول وبعدها اعملها المفاجأة ،لقيتها دخلت عليا بالقهوة
انا: عارفه بحب قهوتك ليه يقمر
امي:ليه يامزون
انا:علشان بتبقي حلوة زيك وطعمها عسل زيك وجميله زيك يقلب القلب
امي:خرابي علي كلامك الحلو دايما بتخلي قلبي يعبي كلام منك 😍😍😍😍
انا:دا نص الكلام اللي في قلبي انا عمري ما هزهق من اني اقولك كلام حلو يعسل
امي: قلبي 😍😍😍
انا :اشربي القهوة وانا هشرب معاكي اهو
تشربي سيجارة
امي:لا يسافل 😉
انا:طيب يمرام قلبي ،وولعت السيجارة وانا بتأمل فيها وازاي انا شبها كدا ،قطع الصمت مصطفي اخويا الصغير :صباح الخير يبابا صباح الخير يماما
انا:صباح الخير يادرش وراك اي النهاردة
هوا:عندي درس كيمياء وهخرج مع صحابي
انا:طيب عاوز كام يعني
هوا:الدرس ١٠٠/ومصروفي ٥٠
انا:طيب هات المحفظة بتاعتي من جوا
هوا:حاضر يابابا
راح جابها وجه:اهي يبابا
انا:خد يعم دول ٣٥٠ روق علي نفسك واعزم صحابك وهحولك ٣٠٠ علي حسابك احتياطي
هوا:قلبي يبابا اموووه
انا:علي اي يحبيبي انا عاوزك احسن واحد واهم حاجه تطلع اللي انت عاوزو بس شد حيلك وذاكر وهات مجموعة كويس الترم دا بس اوعدني وانا هجيبلك حاجه نفسك فيها
هوا:عنيا يبابا اوعدك اني هجيب مجموعة كويس
بس هتجبلي ايه
انا:متبقاش مفاجأة يقلبي روح يلا افطر وشوف هتعمل اي وانا هنزل دلوقتي انا ومارو
هوا: ماشي يبابي عاوز حاجه
انا:لا يقلب بابا
ومشي مصطفي
ودخلت مريم
انا:صباح الخير علي قلبي والصغنن بتاعي
مريم:صباح الخير يبابا
انا:وراكي ايه النهارده وهتعملي ايه
مريم:رايحه الجامعه هروح بعدها الكوافير علشان اعمل شعري
انا:عاوزة كام
مريم: معرفش و**** يبابا
انا: الشعر بي ٢٠٠٠ غير أنها اكيد هتعمل حاجه غير الجامعه يعني سكه ٥٠٠٠ /٦٠٠٠ طيب خدي الفين اهم و٤٠٠٠ اتحولو علي حسابك علشان متمشيش بكاش كتير
مريم: تسلم يبابي ميحرمنيش منك امواااه
انا:يلا شوفي هتعملي اي سلام يقلبي
ومشيت
انا:هنعمل اي يمارو عاوزة تعملي اي
امي:عاوزة اروح المول اجيب ليك هدوم ونشتري شويه حاجات ليك وليا بس انت اللي هتنقيلي لبسي يمزون
انا:عنيا طيب تعالي بس الاول قبل. ما نروح المول اوديكي محل الدهب
امي :ليه يعني
انا:شكلك نسيتي يهانم بس انا عمري ما انسي
النهاردة عيد ميلادك
امي: اه محدش افتكر غيرك انت يقلبي حتي انا نسيت عيد ميلادي
انا:خليكي ناسيه علشان انا عاوز احتفالي بعيد ميلادك يبقي بتاعي انا بس مش حد تاني
ولا حتي مريم ومصطفى النهاردة انا وانتي وبس
امي :ماشي يحبيبي
انا:قومي البسي يلا وانا هلبس
وقومت لبست قميص اسود وبنطلون بلو بلاك وكوتشي اسود يعني كاجوال مش فورمل
وجهزت ورشيت البرفيوم بتاعي كان الترا ميل
ولقيتها مطقمه معايا ونزلنا روحنا محل الدهب جبت لها سلسلة وهيا اختارت اسمي عليها وبعدها روحنا المول وهناك كان قمه الرومانسيه هيا مسكت في ايدي زي المتجوزين ودخلت معايا تنقيلي لبس وبالفعل جبت اللبس وبعدين رحت معاها اخترت لها لبس وكان تحفه وبعدها روحنا
اسبيرسو ليب (مش مقاطعة) شربنا كوفي وبعدها اتمشينا في المول دخلت مزايا جبت لها برفيوم وبعدها طلعنا علي العربية علشان نروح نتغدا
واتحركت علي المطعم اللي بتحبه كلنا فيه وطبعا هيا في قمه الأنبساط وتحس انها طف لة
وكالنا وبعدها قعدت الف بالعربيه معاها وتشغل اغاني وكانت أول مرة اشوف الفرحة في عينيها
وبعدها ركنت العربية علي جمب علشان نتكلم
امي:انا حقيقي اول مره انبسط كدا **** يخليك ليا يقلب قلبي مش عارفه اقولك اي من كتر ما انا مبسوطة
انا:اوعدك طول ما انا موجود هعملك اللي نفسك فيه انتي اهم حاجة عندي يمرام
امي:❤️❤️❤️❤️بجد انا عيوني بتطلع قلوب ليك انا حاسه انك مش ابني لا انت جوزي
انا:هوا انا اطول ابقي جوز القمر دا 😍😉
امي:بصت بكسوف(متكسفنيش بقي يمازن
انا:طلاما قولتلي مازن يبقي مبسوطة 😉
امي: دا انت حافظني
انا:عيب دا انا بابا بقولك اي اي رأيك نحلي
امي: ماشي هنجيب اي
انا:هتشوفي
ورحت جيبت تورتة عيد ميلادها اللي كنت موصي عليها من قبل ما ننزل
انا:هناكلها لما نروح علشان ديه متنفعش غير في البيت تحبي نعمل اي دلوقتي
امي: تعالي نروح
انا: مش عاوزة حاجة أو نفسك في حاجة
امي: لا يا مزون ميحرمنيش منك
انا:طيب يمرمر
وروحنا وطول الطريق عمال بعاكس فيها
وطلعنا البيت وهيا طبعا اتفأجت بي التورتة لأنها معمول عليها صورتي انا وهيا مع بعض بس
امي:**** حلوة اوي تعيش وتجيب
انا: هوا انا ليا مين غيرك يلا نأكلها بقي
امي:طيب والولاد
انا:لا متقلقيش انا جايب واحدة تانية ليهم
امي:طول عمرك بتفكر فينا قبل نفسك حتي
انا: هوا انا لو مش هفكر غير فيكو هفكر في مين
كلي كلي بس علشان انا محضر فيلم رومانسي ليا وليكي نتفرج عليه قبل ما ننام
امي:ماشي يمزون
وكلنا التورتة وبعدها شغلنا الفيلم واتفرجنا عليه كانو جم كانت الساعة ١٠ هما اتعشو
امي: داخله انام كفايه كدا بقولك اي يمزون متيجي تنام معايا
انا: مش هينفع
امي: لا قوم بقي تعالي يلا عاوزك في كلمتين
روحت داخل معاها
انا:عاوزاني في اي يمرام
امي:عاوزه انام في حضنك كما جميلك للآخر بقي
انا:عنيا 🤩🤩وخدتها في حضني وانا بفكر اي سر حبنا لبعض للدرجة دي وفي عز ما انا بفكر غلبني النوم ...._________الي إلقاء في الجزء الثاني

الجزء الثاني

صحيت من النوم
علي صوت عشقي الاول والاخير امي:مزون مازن قوم يحبيبي يلا علشان الشغل
انا:صباح الخير يا احلي ميرو في الدنيا يمرام قلبي امي:يخربيت كلام امك شاعر يخواتي
انا:وحياتك شاعر وولهان وحبيب وكل حاجة انت نفسك فيها 🤩
امي:ما انا عارفه كدا ياراجلي قوم بقي علشان تفطر
انا:عنيا يروح قلبي
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي وطلعت لقيت امي جهزت الفطار وقعدت انا علي الكرسي اللي في النص
انا:صباح الخير يحبايبي
هما:صباح النور
انا:عندك اي يمصطفي النهاردة
مصطفي:عندي درس فيزياء وبعدها هرجع
انا:يعني عاوز كام من الاخر
مصطفي:اللي تجيبه يبابا كله منك حلو
انا:انت احلي يحبيبي وانتي يمريم عندك اي النهاردة
مريم:عندي سكشن وهرجع البيت
انا:طيب اصبري اوصلك الجامعة وبعدين ابقي ارجع علي الصيدله
مريم:متحرمش منك يابابا
انا:هنقعد نتكلم كتير كدا يلا ناكل علشان ننزل
وفطرنا
ولبست فورمال بدلة
انا:عاوزة حاجة يمرام
امي:لا يحبيبي عاوزة سلامتك
انا:باي يقلبي
ونزلنا انا ومريم
دورت العربية وروحنا الجامعة
ولقيت بطل داخل عليا
امل:انتا مازن صح
انا:اه صح انتي تبقي مين
امل:انا امل صاحبة مريم
انا:اتشرفت بيكي
امل:بت يمريم الواد اخوكي طلع مز
انا:ال يعني انا مش سامع
امل:انا قاصدة اخليك تسمع يمز
انا:عاوزين حاجة يبنات
مريم:لا يبابا
انا:مع السلامه يمريومه خدي بالك من نفسك اول ما تخلصي كلميني
مريم:اوك يبابا
وسيبتها ومشيت رجعت علي الصيدلية
روحت دخلت المخزن عملت فرز للأدوية
ولقيت نقص في الأدوية الجداول
انا:احا ازاي كدا يااحمد تعالي بسرعه
احمد:خير يا دكتور في اي
انا:خير اي يا بيه هيجي منين الخير وفيه أدوية جدول متباعه من غير روشتة تقدر تقولي مين اللي اتبعلهم دول
احمد:دول ناس حبايبي
انا:بطل يعلق انت يتبعهم سوق سوداء عارف يااحمد لو لقيت نوع ناقص تاني من الجدول اقسم لك انو هيبقي اخر يوم ليك معايا
احمد:ليه يدكتور كدا ما انت عارف الدنيا عامله معايا اي
انا:عارف بس اطلب زيادة وانا وآلله مش هرفض انا عارف حالة والدتك بس مش تعالجها من فلوس حرام يااحمد كدا مش هتخف وعلفكرة خد الدواء بتاعها من غير فلوس يااحمد **** يشفهالك بس اياك تمد ايدك تاني علي الجدول
احمد:انا مش عارف اقولك اي يدكتور حاضر مش همد ايدي تاني أنا آسف
انا:عاوز زيادة
احمد: الصراحه اه يدكتور
انا:عنيا يعم عاوز كام ٢٠٠٠ حلو زيادة
احمد:مش عارف اقولك اي يدكتور
انا:عيب يااحمد انت زيي مصطفي
احمد:شكرا يدكتور
انا:انا هخش المكتب دلوقتي اعمل الحسابات والحاجات اللي نقصانا علشان اطلبها
احمد: ماشي يدكتور
وانا دخلت المكتب عملت الطالبيات والحسابات وطلعت بعد ساعتين وانا معايا الظرف فيه الزيادة
انا:عاوز حاجه يااحمد
احمد:لا يدكتور عاوز سلامتك
انا:خد دول الألفين الزيادة اهم
احمد:مش عارف اقولك اي يدكتور
انا:متقولش حاجه اهم حاجة الحاجة تقوم بالسلامه
وسيبتو وروحت لجدي
جدي:ازيك يبن الكلب عامل اي
انا: الحمد**** يابا كويس وانت
جدي:طول عمرك بتحب تقولي يابا وانا بحس انك ابني مش حفيدي خصوصا انك شبهي اوي
انا:هوا انا اطول ابقي شبه القمر
جدي:بس ياض يمازن بقولك اي
انا:قول يابا
جدي:انا عاوز انزل الصيدلية مخنوق من البيت
انا:وانا فديك الساعة لما تقول حاجة علم وينفذ اقعد في الصيدليه في اي وقت انت حبه
جدي:ابني حبيبي
انا: حبيبي يابا فطرت ولا لسا
جدي:من بدري يابني وخدت الدواء كمان
انا:اهم حاجة عندي صحتك بالدنيا كلها
جدي:بطل بكش ياض المهم انا عارف نظام الشغل كويس متنساش اني صيدلي برضو
انا:عارف يزميلي
جدي:اي ياض بتكلم واحد صاحبك 😂😂
انا:اكتر من صاحب المهم المفتاح اهو اسيبك انا علشان اروح الجيم
جدي:ماشي يمزون سلام ينور عيني
انا:سلام يابا
ونزلت من عنده وروحت علي الجيم اتمرنت
ورجعت استحميت
طلعت نص جسمي اللي فوق باين
امي:يخربيت ام عضلاتك وحش خمسه في عنيا
انا:بتحسدي وبتخمسي في وشك في نفس الوقت 😂😂
امي:اه يخويا وابخرك كمان يا راجلي
انا:طيب عاوز كوباية القهوة بتاعتك كدا علشان انا وحشتني
امي:عنيا ينور قلبي خش البس علشان كمان شويه هغتصبك
انا:لا ياما انا البس احسنلي
ودخلت لبست ترينج بتاعي وصرحت شعري ورشيت برفيوم وطلعت
امي:هموت واعرف اي البرفيوم بتاعتك دي بتشدني ليك بطريقة غريبة
انا:هه دا انا يماما طبيعي تحبي البرفيوم بتاعتي
امي:طيب يخويا قهوتك اهي
انا:متحرمش هتعمل غداء اي النهاردة
امي:هعمل بانية ومكرونة
انا:ماشي بس تعالي اقعدي جمبي
امي: حاضر يسيدي
وجت قعدت جمبي وانا خدتها في حضني
انا:انتي متعرفيش انا بحبك قد اي انا بتنفسك مش بحبك انتي بالنسبالي مش قلبي لا انتي اللي معاكي مفتاحه والباسورد وانا حقيقي مش بحبك بس انا بعشقك
امي:كل الكلام دا ليا انا بروحي يمازن ❤️
انا:انا لو قعدت اتكلم فيكي مش هخلص تاني حاجه انا عاوز أحسك بتحبيني بجد مش حب عادي لا حب العمر دا ليكي انتي
امي:خلاص بقي كفايا علشان انا بموت من كلامك دا
انا:بعد الشر أن شاء**** عدوينك والي يكرهوكي
امي:قلبي ❤️
انا:هتنسيني اهم حاجة اي رأيك الولاد يخلصو امتحانات وتنزل مصيف أو نسافر
امي: اوكي وانا موافقة بس عاوزة اعرف هتعمل ليهم مفاجاه اي النجاح
انا:بصي يقلبي مصطفي عاوز لاب هجبلو لاب
مريم عاوزة موبايل هجيبهولها
امي:**** يخليك لينا
انا: مينفعش اشوفهم نفسهم في حاجة ومجبهاش
امي:قلب قلبي ❤️
انا: بقولك اي عارفه انا نفسي في اي
امي: اي
انا:اخدك ونهرب ونعيش انا وانتي وبس
امي:امال الولاد
انا:هما مهمين اه بس انا بحبك انتي
امي:بحبك ❤️
انا:وانا بعشقك
امي:بقولك اي كفايا كدا علشان انا كمان شويه وهقوم اتحرش بيك
انا:لا احنا مش قدك يوحش في التحرش بس في حاجات تانية اكبر 😉
امي:ماشي يخويا 😂
انا:متقومي تعملي الغداء علشان انا خلاص مش قادر
امي:ماشي يمزون
وقامت عملت الغداء وكان حوار
انا:تسلم ايدك بجد
امي:بالهنا علي قلبك بروحي ❤️
انا:قلب قلبي ❤️ بقولك اي انا نازل شوية كدا وهرجع
امي:براحتك يقلبي
وخلصت اكل
انا:الو يا حسام يعلق
حسام: ازيك يسطا عامل اي
انا: مش ظاهر يخول
حسام:معلش يسطا مشغول
انا:بقولك اي تعالي افشخ دومنه
حسام:ماشي يعم
ونزلت قابلته
انا:العلق اللي واحشني
حسام:قلب العلق 😂 😂
انا:تعال دا انا هفشخك دومنه
حسام:دا انا اللي هنفخك
انا:كل مرة بتقول كدا وبتشيل
حسام:حصل 😂 😂 🙂
ولعبنا ماتشين
حسام:يوووه انت كل مرة بتقرص علي الزهر
انا:احا زهر اي ياض احنا بتلعب دومنه مش طاولة
علي العموم يابو تسعه يابو تسعه 😂😂
حسام:خلاص يعم بقولك اي يسطا انا هحاسب وامشي علشان عاملين يزنوو في البيت
انا:البيت برضو يعلق ماشي يحس عاوز حاجه انا ماشي انا كمان ورجعت البيت قعدت اسوشيال شويه لحد ما زهقت
امي:تشرب حاجه يحبيبي
انا:لا يقلبي انا بشرب سجاير اهو
امي:طيب انا عاوزة اتكلم معاك
انا:اقعدي تعالي انا سامعك
امي: الصراحه يامازن انا بقيت بحس انك مش ابني بقيت بحس انا حبيبي ابويا وكل حاجة حلوة في حياتي فا انا هحكليك اي حاجه واخد رأيك
انا:وانتي اكتر انتي عارفه لولا أنك امي كنت اتتجوزتك وانا يستي موافق
امي:بطل بكش ماشي يقلبي تصبح علي خير
انا:وانتي من أهله
وقفلت الاب وعنيا بتقفل وروحت نايم
___________________اللقاء في الجزء الثالث
جامده جدااا واحداثها حلوه جدااا جدااا كمل بجد ومتتاخرش
ينفع اقولك تفصيله تضيفها في الاحداث بس بخيالك انتا
خلي مثلا اي حد من اخواته يعمل مشكله كبيره وفي الاخر هو يحلها عشان امه وجده يشوفوه كبير اووي فنظرهم وامه تحبه اكتر
واسف لو هدايقك انا اول مره احس اني عايز اكتب
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و Mo7amme3d
جامده جدااا واحداثها حلوه جدااا جدااا كمل بجد ومتتاخرش
ينفع اقولك تفصيله تضيفها في الاحداث بس بخيالك انتا
خلي مثلا اي حد من اخواته يعمل مشكله كبيره وفي الاخر هو يحلها عشان امه وجده يشوفوه كبير اووي فنظرهم وامه تحبه اكتر
واسف لو هدايقك انا اول مره احس اني عايز اكتب
انا حابب رأيك وفكرتك جدا ومحترم رأيك كدا بس اسمع مني هتعرف انا هعمل اي خليك علي نار وتابع
 
  • حبيته
التفاعلات: البلبل الصداح و Elpopa
انا حابب رأيك وفكرتك جدا ومحترم رأيك كدا بس اسمع مني هتعرف انا هعمل اي خليك علي نار وتابع
تمام وانا مستني يا كبير بس متتاخرش علينا
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و Mo7amme3d
  • عجبني
التفاعلات: ر↑ـــــحــــ←يــــم
  • عجبني
التفاعلات: Mo7amme3d
  • عجبني
التفاعلات: ر↑ـــــحــــ←يــــم
حلوة كمل
 
  • عجبني
التفاعلات: Mo7amme3d
  • حبيته
التفاعلات: البلبل الصداح
رائع
 
  • حبيته
التفاعلات: Mo7amme3d
بص يعم هيبقي فيها محارم اه بس انا عاوز المرادي يكون عن حب وصادق مش عبط
يا اخويا هيكون محارم مع مين طيب
 
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: البلبل الصداح و Mo7amme3d
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: البلبل الصداح و ر↑ـــــحــــ←يــــم
يسط تأخرت علينا
 
  • عجبني
التفاعلات: Mo7amme3d

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%